Muhtemelen daha önce fark etmediğiniz bu hava türbinleri bazı modellerde mevcuttur. vücutta bazılarında ise kanatta bulunur.
İlk bakışta çok önemli değilmiş gibi görünse de aslında Hayati önem taşıyor. Tam olarak ne işe yaradığını ve neden bu kadar önemli olduğunu ayrıntılı olarak konuşalım:
Bu pervane sistemi acil durumlarda devreye girerek uçağın ihtiyaç duyduğu elektriği üretir.
Ram hava türbini içerisinde elektrik motoru bulunur ve uçak için hayati öneme sahiptir. Elektrik sistemleri için enerji üretir. Motorlar normal şartlarda uçağın ihtiyaç duyduğu elektriği ürettiği için yalnızca acil durumlarda devreye giriyor.
Ram hava türbini, uçağın hızının oluşturduğu hava akışından güç üretir.
Uçağın yedek sistemlerinden biri olan bu türbinler, pervanelere 5000-6950 RPM dönüş sağlar; böylece ana uçuş kontrol sistemlerini ve yedek elektrik jeneratörünü sağlar ve aynı zamanda gerekli hidrolik basıncı da sağlar. uçağı güvenli bir şekilde uçurmak için sağlar.
Her iki motorun da durduğu bir senaryoda; Ram hava türbini kurtarıcı görevi görmektedir.
Acil durumlarda – uçağın modeline bağlı olarak – otomatik olarak veya pilotlar tarafından etkinleştirilir. Uçuş için gerekli en temel işlevleri sürdürmek için Bu türbin sayesinde mümkündür.
Küçük desek de bu hava türbinlerinin ortalama pervane çapı 80 cm’dir. Yani uçağa kıyasla küçüktür.
Dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380’in versiyonu Boyunuz 163 cm’dir. Bu türbinin kullanıldığı ilk yolcu uçağı modeli, 1960’lı yıllarda İngiltere’de üretilen Vickers VC10’du.
Acil durumlarda devreye giren ve birçok hayat kurtaran Ram hava türbini, “Sully” filmine de konu olan meşhur kazada hayati rol oynadı.
15 Ocak 2009’da New York’ta bir uçak kalkıştan hemen sonra kuş sürüsünün üzerine uçtu ve uçağın düşmesine neden oldu. her iki motor Tamamen gücünü kaybetmişti. Pilotlar çok kısa sürede karar vererek uçağın yardımcı güç ünitesini (APU) ve hava türbinini devreye aldı.
Bu sayede elektrik devrelerini kullanabilen pilotlar, US Airways’in 1549 sefer sayılı uçuşunu yapan Airbus A320 tipi uçağı kontrol etmeye devam edebildi ve ardından hudson nehrine Başarılı bir acil iniş yapmayı başardı.
Bu türbinler her modelde mevcut değildir.
Örneğin; Boeing 737’nin uçuş kontrol sistemi, pilotların en az 60 dakika boyunca Kontrol edilebilecek şekilde tasarlanmıştır.
Yolcu uçaklarının dışında da kullanılabilir.
Pervanelerin dönmesi için çok hızlı gitmeye gerek yoktur. Ayrıca küçük olmasına rağmen çok gürültülü çalışıyor
ALAKALI HABERLER
Uçaklar Neden Arkalarında Beyaz Bir İz Bırakır?
ALAKALI HABERLER
Yorum Yaz