Dünyanın en popüler canlı yayın platformu Twitch, 2023 yılında çıkacak özellikler için bir yol haritası paylaştı. Yeni özellikler, reklamlar, yayıncıların para kazanmasını sağlayacak yeni seçenekler gibi birçok konuyu kapsıyor.
Şirketin yöneticisi tarafından Tom Verilli ve Mike Minton tarafından bir açık mektupta yönlendirildi. Buna göre platforma gelecek yenilikler, yılın ilk yarısında çıkış yapacak. İkili, açıklamalarında bununla ilgili, “Bu yıl için ana merkezimiz, hem topluluklarınızın hem de Twitch’teki kazançlarınızın damarlarıdır” ifadeleri şiddet.
Reklam Teşvik Programı’nı daha kolay hale getiren özellikler geliyor
Davranışın büyük etkilerinin bir kısmı ‘Reklam Teşvik Programı’nda olacak. Bu program, yayıncılara güvenilir, sabit, Aylık reklam geliri elde etme imkanı tanıdıkdu. Ana amaç ise, belirlenmiş reklam zamanlaması ve otomatik ile reklam yükünü hafifletmekti. Ancak yayıncılar, mevcut sistemin karmaşık olması ve reklamlar üzerindeki kontrol eksikliği nedeniyle eleştiriyordu.
Twitch’in kutlaması de bu şikayetlerin ardından geldi. Verilli ve Minton’a göre program, bu yıl içinde güncellenecek ve yayıncılara reklam verme ayarlama konusunda daha fazla çözüm sağlanacak. Aynı zamanda daha fazla görünürlük ve kontrol sağlayacak şekilde de güncellenecek.
İLGİLİ HABER
Bir Twitch Yayıncısı Beyin Sinyallerini Kullanarak Elden Ring Oynadı!
Yayın öncesi reklamlar konusunda da değişiklikler var. Örneğin, üç reklam yayınlamak, tüm yayın öncesi reklamların devre dışı bırakılmasını verecek. Ayrıca resim içinde resim (PIP) özelliğinin bu reklamların çoğuna uyarılacağı ve yayıncıların kullandığı reklamları izleyenlere haber vereceği şekilde işaretleyebileceği de belirtildi.
Yayıncıların para kazanmasını sağlayacak daha fazla yol da bu yıl Twitch’e eklenecek
Bunların dışında Twitch, yayıncıların gelir elde etmesi için yeni yolların dağıtımını de söylüyor. ‘Sesli Alıntılar’ İsmi verilen yeni bir sesli uyarı aracı, izleyenlerin yayıncılarla iletişim ve onları desteklemek için para ödemesini verecek.
bazı sponsorluk özellikleri de test yapılacak. Platform, yayıncıların markaları yayınlara, sohbetin üstüne veya kanaldaki diğer yerlere yerleştirilebileceğini söylüyor. Bu şekilde de daha az rahatsız edici ve daha ilgi çekici bir sponsorluk deneyiminin barındırılması amaçlanacak.
Şirket, son olarak kanalların diğer platformlarda da tanıtılması için yeni araçlar yaratmanın da peşinde. Bu dosyaların kullanıcıları YouTube Shorts, TikTok gibi kısa video formatlı videoların dışa aktarılabilmesi sağlanacak. Yayıncıların bu tarz en fazla 20 video kanalına sabitleyebileceği de Twitch tarafından söyleniyor.
İLGİLİ HABER
Yorum Yaz