Hepimizin her gün bir kez kullandığı Google, sürekli olarak size daha iyi hizmet vermek için çeşitliler güncelleme yayınlıyor. Buler kimi zaman arama sonuçları kimi zamansa doğrudan olarak aldıkları ile ilgili güncelleme yapabilmektedir. Bazen de bu güncellemeler sorunları düzeltmek için yapılsa da durumu daha kötü duruma getirebiliyor.
Özellikle son 1 ayda Google üzerinde belirli bir hakkında ayrıntılı bir arama yaptıysanız, ilk sayfada ve üst sıralarda garip isimli ve sonu .pl, .de, .it, .ru ve .ch ile biten sitelerle karşılaşmış olabilirsiniz. Aslında bulunan verilerdeki bilgiler bile olmayan bu siteler nasıl oluyor da gerçek bilgi kaynaklarından bile üst sıralarda yer alıyor?
Sistem nasıl çalışıyor?
Hatırlarsanız geçen ay Google, arama motoru hizmetini güncelleyeceğini ve SEO odaklanmış içerikler yerine kullanıcı deneyimine odaklanan içerikleri ön plana çıkaracağını açıklamıştı. Bu haber dinleme duymaz kötü niyetli kullanıcı hemen ellerini sıvayarak kaliteli içerikler sunan siteleri kopyalayarak SEO ve kullanıcı deneyimi konusunda Google’ın kullanımını kandırmaya çalıştı. Başarılı olan sitelerde kullanıcıların arattığı kelimelerle ilgili gibi görünen ve (sözde) kullanıcı deneyimine olumlu etki edecek içerikler girildikten sonra kurbanlar beklemeye başlıyor.
Aradıkları bilgilerle ilgili bu siteleri gören kullanıcılar linke tıkladıklarında link onları kimi zaman farklı bir siteye kimi zamansa bir YouTube videosuna yönlendiriyor. Bu şekilde siteler, Kullanıcı oyunlarına virüs bulaştırmak ya da YouTube videolarına izlenme kasmak için kullanılır.
Peki bu siteler neden en üst sıralarda yer alıyor?
Google normalde bu tarz sitelerde tespit edildiğinde arama sonuçlarında ya en inceliyor ya da tamamen kaldırıyordu. Ancak yapılan son güncellemelerin ardından bu siteler en üst sıralarda çıkmaya başladı. Bazı uzmanlar bunun Geçişteki bir geçişin sistemi alt üstlenmesinden dolayı olabileceğini düşünüyor. Bazı bölgelere göreyse bu sitelerin sahipleri, yeni görevlerinin bir açığını keşfederek bunu kendi çıkarları için kullanıyor.
Özellikle Google’ın geçmişteki ay yetkisi ‘Faydalı İçerik Güncellemesi‘ bu tarz sınırlamaların önüne geçmeyi ve SEO içeriklerden çok kullanıcı deneyimine odaklanan içerikleri ön plana çıkarmayı hedefliyordu. Geçen süre sonunda tam anlamıyla arşa çıkan bu sorun, Faydalı İçerik Güncellemesi’ne tam anlamıyla düzelebilmiş dğeil. adım adım yayınlamanın ardından nihayet sona ermiş gibi görünüyor. Google bu sitelerin neden bu kadar ön plana çıktığı ile ilgili herhangi bir açıklama yapmadı.
İLGİLİ HABER
Yorum Yaz