Akıllı telefon bölümü en merakla beklenen raporlarından biri bugün yayınlandı. 2022 yılındaki akıllı telefon satışlarına odaklanan Counterpoint Research’ün raporu, ‘premium’ segmentte çok şeytan telefon içeriği ortaya koydu.
Üreticilerin performansına kavuşmadan önce ise 2022’nin etkilerinin önemli özelliklerinden bahsetmekte fayda var. 2022 yılında küresel akıllı telefon satışları, 2021 Yıllarına göre %12’lik düşüş yaşadı. Ancak premium segment satışları bir önceki yıla göre %1’lik dizi gördü.
Premium segmentteki bölümleri ne anlama geliyor?
2022’de akıllı telefon satışları düşerken premium segment satışlarının kullanıcıları, aslında segmentlerin hitap ettiği tercihlerindeki değişim gözle görülür bir şekilde ortaya çıkıyor.
Orta segment ve giriş segmenti telefonları genellikle bir kez alınan ve birkaç yıl boyunca kullanılan telefonların çıkışı, premium segment ‘en yok’ isteyenlere hitap ettiklerin genellikle her yıl düzenli olarak değiştiriliyor.
Ancak artış yalnızca bu nedenle kısıtlamalar oldukça yanlış olur. Geçmiş kullanıcılara karşı pek çok giriş-orta segment tüketici de artık üst düzey kablolar birer yatırım aracı olarak görmeye başladı. Üst düzey telefonların uzun ömürlülüğüne bütçesi arttı, telefonunu yenilemek isteyenlerin yeni seçimleri de bu segmente kaymaya başladı.
En çok tercih edilen premium segment markaları:
Marka | 2022 | 2021’e göre değişim |
---|---|---|
Elma | %75 | +%6 |
SAMSUNG | %1 | -%5 |
Huawei | %3 | -%44 |
Xiaomi | %1 | -%40 |
Onur | %1 | +%110 |
%1 | +%118 | |
Diğer | %19 | -%19 |
Bu bağlantıyı bize ne anlatıyor?
- Apple, mücadele ettiği tek segmenti domine etmeye devam ediyor, baskınlığını artırıyor.
- Samsung, premium segmentte Apple’a karşı mücadele etmekte zorlanıyor ve satışlarda Apple’a gidiyor.
- Huawei, kendi yapısını oluşturmaya çalışsa da özellikle ABD’nin yaptırımları sonucunda küresel çapta kan yapısı.
- Xiaomi, hızla popülerliği hızla ortaya çıkıyor, son ürettiği modelleriyle Samsung ve Apple’a karşı mücadelesi sona eriyor.
- Onur, premium segmente henüz yeni giriş yapmış olsa da da hızlı bir yükseliş sergilemeye devam ediyor ve popülerliğini dünyanın güneşini artırıyor.
- Google, son iki yıldır Pixel serisi telefonlarıyla elde ettiği popülerliğin meyvelerini almaya başladı.
Android – iOS kapışmasına da bakalım:
yıl | android bölümü | iOS paylaşımı |
---|---|---|
2018 | %31 | %75 |
2019 | %37 | %63 |
2020 | %35 | %65 |
2021 | %28 | %71 |
2022 | %23 | %75 |
tablo, Android ve iOS cihazlarında pazar payında yıllar içinde işletim sistemini gösteriyor. Apple, 2019 yılında ‘dibi’ görmenin ardından sürekli olarak geliştirdiği işletim sistemiyle popülerliğini iyice artırdı.
İki ismin pazar payından kalan sakinler ise Huawei’nin 2021’de kullanım kolaylığı Harmony OS tablet sistemi kapatıyor. İşletim sistemi, 2021’de %1 olan pazar payını 2022’de %2’ye çıkarmış gibi görünüyor.
Premium segmente hangi modifikasyonlar dahil edildi?
Counterpoint Research, premium segmentin tanımını yalnızca fiyat ile sınırlandırdı. Fiyatı 600 dolar ve üzeri olan tüm telefonlar premium segment telefon olarak kabul edildi.
İLGİLİ HABER
Yorum Yaz