e
sv

En Çok Satılan Akıllı Telefon Markaları Belli Oldu: Apple-Samsung Yarışını Kim Kazandı?

avatar

OyunHaberleri

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

2022 yılı akıllı telefon pazar verileri açıklandı. Sonuçlar, şirketlerin bir tanesinin bile yüzünün gülmediğini gözetliyor. Pazar, 2013 yılının bir sonraki en kötü satış rakamlarını görmüş durumda…

Pazar analizi yapan bir platform olarak hizmet veren IDC Tracker, 2022’de ait akıllı telefon pazar izlenimi yayınladı. Yayınlanan içerikler için “korkunç” tabirini kullansak yeridir çünkü akıllı telefon pazarı, tarihinde ilk kez bu kadar büyük bir dalgalanma yaşadı.

Paylaşılan umut, 2022’nin tamamında 1,21 milyar adet akıllı telefon sevkiyatını görüyoruz. Burak, 2013 yılından sonraki en düşük seviye. 2022 yılı akıllı telefon sevkiyatlarını 2021 yılıyla karşılaştırdığımızda ise yıllık bazda yüzde 11,3’lük çok ciddi bir çöküşün sonuna ulaşıyoruz. Bu arada; belki hatırlayanlar vardır, 2010’lu izleyenlerin başında bugünkü kadar çok sayıda akıllı telefon ve markası yoktu.

Satışlarında düşüşlerinde olmayan marka kalmadı. Ancak Samsung, 2022’yi lider bitirdi!

2022 akıllı telefon satışları

IDC Tracker tarafından konutlarda, satış düşüşlerinde yaşanmayan tek bir markanın bile olmaması görüyorum. En büyük satış kaybı ise yüzde 22,8‘le vivo yaşamış durumda. OPPO’nun durumu da pek iç açıcı değil. Markanın satışları, yüzde 22,7 Şiddetli düşüş göstermiş durumda.

Samsung Galaxy S22 serisi

Her şeye rağmen Samsung’un en çok akıllı telefon markası olması mümkün. Zira şirketi, geçmiş yıllar boyunca 260,9 milyon adet akıllı telefon sevkiyatı yaparak küresel pazarın yüzde 21,6’sını elde etti. akıllı telefon satışlarındaki yıllık ise yükseliş yüzde 4,1 olarak kaydedilmiştir.

iPhone satışlarında yüzde 4’lük düşüş yaşanıyor!

iPhone 14

2022’nin en çok akıllı telefonu satan ikinci marka Apple oldu. Şirket, yılın tamamında 226.4 milyon iPhone sevkiyatını gerçekleştirdi. Bu satış rakamları, geçen yıl ile karşılaştırırken yüzde 4’lük düşüş ile karşılaşıyoruz. Apple’ın pazar payı, 2022 yılında yüzde 18,8 olarak kayıtlara geçti.

Xiaomi, diğer markalarla olan rekabetini kaybetti!

Xiaomi

Samsung ve Apple gibi Xiaomi’nin akıllı telefon satışlarında da gerileme yaşandı. Ancak burada dikkat edilmesi gereken önemli bir husus var. 2021 yılında yüzde 14 pazar payına sahip olan Xiaomi, 2022’de pazar payını yüzde 12,7’ye düşürdü. Yıl boyunca 153,1 milyon adet satış yapan ve önceki yıllara göre satışları neredeyse yüzde 20 düşen Xiaomi, her şeye rağmen en çok şeytan üçüncü marka olarak kalmaya devam ediyor.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.
okuyucu yorumlarıOKUYUCU YORUMLARI

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.