Kasım açılış sonunda kullanıma açılan sohbet botu ChatGPT, yapabildikleriyle birdenbire şoka uğratmayı başarmıştı. Hala ‘yeni’ bir ürün sayılabilecek bot, istediğiniz türde bir uygulamayı istediğiniz programlama dilini yazabiliyor, karmaşık sorunları çözebiliyor ve tamamen organik metinler çıkarabiliyordu.
ChatGPT’nin gelişmişliği, aynı zamanda bazı endişelere de neden olmuştur. Geçen gün, bu endişelerden biri olarak geri döndü. ABD’de bir Yardımcı Profesör, öğrencisini ChatGPT’den kopyaları çekerken yakalandı.
Öğrenci, makale ödevini ChatGPT’ye yazdırdı:
Furman Üniversitesi’nde felsefe dersi veren Yardımcı Profesör Darren Hick, öğrencilerine 500 kelimelik bir makale ödevi verdi. Makalenin konusu, insanların korktuklarından nasıl zevk aldıkları hakkındaydı. Akademisyen, gelen kağıtlardan birinden şüphelenince bir yazılım kullanarak metin analizi yaptı.
Düşündüğün sonucu ise şüpheyi doğru çıkardı: Metin, %99,9 katkı bir yapay zekâ tarafından yazılmıştı. Ancak yazılım, bu konuda hiçbir kanıt sunmuyordu. Hick, daha sonra aynı konu için ChatGPT’yi kendisi kullanmaya karar verdi.
Elde ettikleri sevgililer makalesiyle benzer olsa da aynı değildi. asıl gerçek, öğrencinin itirafıyla ortaya çıktı. Öğrencisiyle konuşan Yarcdımcı Profesör, yanında ailesinin ağzından makalenin ChatGPT ile yazıldığını gerçekleştirdi.
Peki ChatGPT’nin yazdığı makale nasıldı?
ChatGPT tarafından yazılan makale, Yardımcı Profesöre göre 12. sınıf öğrenci sınıfı bir yazıydı. Aynı zamanda ifadeler bir öğrenci için garip kaçan bazı kelime kullanımları da vardı. Bu kullanımlar doğru olsa da, aslında öğrencilerin seviyesinde değildi.
Peki sonuç ne oldu?
ChatGPT’ye makale yazdıran öğrenci, dersten kaldı. Akademisyen ise gelecek için endişelerini şu şekilde dillendirdi:
“Bu, ‘öğrenen’ bir yazılım – bir ay içinde daha akıllı hale gelecek. Bir yıl içinde daha da akıllı olacak. kişinin de büyük bir korku ile bunun günlük işim için ne anlama geleceği arasındaki karışımın gerçekleşmesinde. Diğer yandan örnekler, sonsuz güzellikler.”
İLGİLİ HABER
Yorum Yaz